Snelle vraag?

Snelle vraag

Vul hieronder uw gegevens in en er wordt zo spoedig mogelijk contact opgenomen.

Personal Info

Contactdata

Contacttime

Contacttext

Newsletter

* Vereiste velden

QINA retail

Eén van de belangrijkste uitgangspunten van de QINA retail toepassing is dat alle kennis en informatie centraal binnen de onderneming wordt geplaatst. Op deze manier kan éénieder steeds de relevante informatie op het juiste tijdstip terugvinden. QINA gaat hier zeer ver in: stel u hierbij dan ook alle informatie die binnen de onderneming relevant kan zijn gaande van klant- en verkoopsinformatie, briefwisseling tussen klant of fabrikant tot onderhoudsvoorschriften van bijvoorbeeld een lederen salon.

Beheer(s) uw klanten

Een van de uitgangspunten binnen de ‘kennis en informatie centraal’-gedachte is dat het klantendossier werkelijk alle informatie over die klant bevat. Natuurlijk omvat dit de offertes en verkoopscontracten. Maar we gaan hier veel verder. QINA integreert een volledig systeem van documentenbeheer. Alle briefwisseling, telefoongesprekken, afbeeldingen van manco’s en andere communicatie met een klant wordt opgeslagen. Als een andere afdeling het dossier of de informatie nodig heeft, is onmiddellijk alle historiek en de juiste status beschikbaar. Hier schuilt de ware kracht van de QINA retail toepassing. Iedereen, met de juiste rechten, kan dus met een klik op de knop het dossier terugvinden en uw klanten verder helpen.

Het meest complete pakket

QINA is opgedeeld in verschillende werkplekken. Een werkplek is een omgeving binnen de onderneming waar bepaalde activiteiten zich centraliseren. Voor elk van deze werkplekken biedt QINA standaard de meest uitgebreide functionaliteit. Binnen QINA hebben we in grote lijnen onderstaande werkplekken:

verkoopadministratie
omvat alle activiteiten die gerelateerd zijn met verkoop en de daarmee gepaard gaande administratieve taken. Andere activiteiten zijn hierbij assortimentvorming, marges, prijskaarten, dossierbeheer, orderbeheer, statistiek, ...

verkoop
P.O.S. (kassa, afhalingen, waardebons), verkoopvloer en statistiek

magazijn
bundelt alle activiteiten met betrekking tot voorraad en magazijnbeheer: o.a. ontvangst en vertrek goederen, locatiebeheer, locatiepassen, historiek, toonzaalverkeer.

planning
omvat alle activiteiten die gerelateerd zijn met vrachtwagenplanning, man- en vrachtwagenbezetting, uitleveringsnota’s en automatisch buiten zetten van goederen.

service
omvat alle dienst naverkoop activiteiten alsook retours van goederen naar leveranciers.

aankoopadministratie
bundelt alle activiteiten met betrekking totcollectiebeheer, collectieprestatie (statistiek), assortimentvorming, leverancierbeheer, marges en condities.

boekhoudkundige administratie
omvat in hoofdzaak een aantal administratieve handelingen zoals factuurcontrole, voorraadwaardering, inventaris. Met de boekhoudconnector koppelt u bovendien de QINA-gegevns rechtstreeks met uw bestaand boekhoudpakket.

Met QINA beschikt u over de meest complete toepassing in uw sector. U bent gegarandeerd klaar voor de toekomst!

Beheer(s) uw informatiestroom

Een zeer interessante gevolg van bovenstaande werkplekken is dat gebruikers met elkaar kunnen communiceren. Zo kan de opdracht ‘plaats de eetkamer model Safire in de toonzaal’ gegeven worden vanuit de werkplek ‘Verkoop’ aan de werkplek ‘Magazijn’. Dergelijke opdracht activeert een reeks berichten van de ene werkplek naar de andere inclusief de mogelijkheid voor de opdrachtgever om de opdracht op te volgen tot ze is voltooid.

Op maat van uw medewerkers

Iedere organisatie, iedere medewerker heeft specifieke noden en behoeftes qua informatie. QINA heeft hierop een zeer effectieve oplossing: individuele werkplekken. QINA is in staat om de werkplekken op maat van uw organisatie en uw medewerkers aan te passen. Op deze manier kan u informatie afschermen of toevoegen aan de profielen van bepaalde medewerkers. Op deze manier past u QINA aan uw specifieke situatie aan.

Intuïtief

QINA maakt gebruik van de laatste nieuwe technologieën. Dit laat ons toe om software te ontwikkelen die tegelijkertijd efficiënte en gebruiksvriendelijk is. De solide technologie die QINA hanteert laat een mooie gebruikersinterface toe met intuïtieve mogelijkheden als drag-and-drop, rechtermuisknop, side-bar, centrale zoekfuncties, ... QINA gebruikt alle hedendaagse grafische mogelijkheden. Hierdoor kunnen we overweg met de afbeeldingen uit electronische catalogi en kan u zelf uw assortiment verrijken met catalogi, onderhoudsinstructies, handleidingen en dergelijke meer. Zowel voor ervaren als minder ervaren pc-gebruikers zijn de toepassingen van QINA zeer toegankelijk en vlot in gebruik.

Koppeling met boekhouding

De sterkte van QINA is de openheid naar externe pakketten. Zo heeft QINA een generieke boekhoud connector ontwikkeld. Deze zorgt er voor dat de boekhoudkundige informatie uit QINA moeiteloos wordt getransferreerd naar uw huidig boekhoudpakket. Op deze manier vermijdt u dubbele ingave van data en bovendien behoudt u uw gespecialiseerd pakket. Daarnaast biedt QINA ook tal van andere koppelingen aan (zie QINA Connectors).

Een globale classificatie

Een globale classificatie vormt één van de pijlers van de onderneming. Immers zij zal ervoor zorgen dat informatie op een uniforme manier handelbaar is. Op basis van door ons gedaan onderzoek en ontwikkeling (in samenwerking met de Vrije Universiteit Brussel), zijn alvast een aantal classificaties gedefinieerd: Product, Materiaal, Thema, Sfeer/Stijl, Winkelconcept, Doelgroep, Toepassing naar klant. Uiteraard kunnen al deze ‘termen’ naar eigen goeddunken en ten allen tijde worden bijgestuurd en gewijzigd.

Zoveel meer dan een artikel

QINA weet dat een artikel veel meer is dan enkel een simpele productomschrijving. Het is van essentieel belang dat ook foto’s, onderhoudsinformatie, montage-instructies het product vergezellen. Want hoe meer informatie op de verkoopsvloer over het product aanwezig is, des te beter kan u de klant inlichten. Daarom voorzien we standaard verregaande multimediamogelijkheden bij de ‘basis’ artikel in­formatie.

En wat dacht u van productdefinities met een onbeperkt aantal variabelen? Dit is mogelijk dankzij de standaard ingebouwde productconfigurator: waar vroeger voor een product, honderden varianten moesten worden aangemaakt (bvb. zitbank die verkrijgbaar is in een honderdtal verschillende stoffen/kleuren), is dit nu in één enkel product te brengen waar de verschillende uitvoeringen in één of meerdere variabelen (uitvoeringsvelden) worden gebracht. QINA zorgt er met andere woorden voor dat u uw artikelenbestand eenvoudig en efficiënt kan aanmaken en beheren.

Werkgroepen en grotere ondernemingen

De QINA retail toepassing is beschikbaar voor kleinere werkgroepen (tot 20 gebruikers) en grotere groepen gebruikers.

Wat kunnen wij voor u doen?

Zullen we bespreken hoe uw bedrijf versterkt kan worden door onze oplossingen?

Personal Info

Contacttime

Contacttext

Newsletter

* Vereiste velden